4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Poprzednie zdjęcie:
Jelcz-SHL A3-515 Hydromil II/Osiny - 439[L]33 - OSP Ostrzyca 2017-03-08  
 

Jelcz-SHL A3-515 Hydromil II/Osiny - 549[L]41 - OSP Bełżec I 2017-03-31


Jelcz-SHL A3-515 Hydromil II/Osiny - 549[L]41 - OSP Bełżec I 2017-03-31
Opis: 31 marca 2017 - Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy typu Jelcz-SHL A3-515 Hydromil II należący do Ochotniczej Straży Pożarnej w Bełżcu I (województwo lubelskie, gmina Bełżec). Producentem zabudowy pożarniczej jest Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe "OSINY" S.C.

Skrócona charakterystyka pojazdu:
Wielozadaniowy samochód o podstawowej funkcji armatki wodnej typu typu Jelcz-SHL A3-515 Hydromil II zabudowany na zmodyfikowanym podwoziu samochodu ciężarowego ogólnego przeznaczenia typu Jelcz P 420. Producentem specjalistycznej zabudowy jest Fabryka Samochodów Specjalizowanych "Polmo-SHL" Kielce. Pojazd został wyposażony w turbodoładowany, rzędowy, 6-cylindrowy, silnik SW-680/101 o mocy 243 KM przy 2 200 obr/min, 6-biegową skrzynię biegów typu S6-90 oraz most napędowy typu Raba 018.79 z blokadą mechanizmu różnicowego. Pojazd został wyposażony w dwa działka wodne umieszczone na dachu oraz zbiornik wody o pojemności 10 000 litrów. Załoga pojazdu składała się z czterech osób. Poszycie zewnętrzne pojazdu miało grubość 1,25 mm, posiadało wkładki z blachy kuloodpornej. Pojazd został wyposażony w troje drzwi otwieranych z zewnątrz specjalną kluczem przypominającym klamkę. Do napędu pompy wodnej Rosenbauer wykorzystano dodatkowy silnik z samochodu typu GAZ-Wołga M24. Hydromil II ponadto został wyposażony w dwa dodatkowe zbiorniki: na środek barwiący oraz skażający. Pojazdy tego typu były szeroko używane w okresie PRL jako samochody prewencyjne służące do tłumienia zamieszek.

Podstawowe dane techniczne [źródło Połomski W. Pojazdy samochodowe i przyczepy. Jelcz 1971-1983]:
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 10 800 kg
Masa całkowita: 20 400 kg
Długość: 8 760 mm
Szerokość: 2 530 mm
Rozstaw osi: 4 400 mm
Silnik: SW-680/101/4, rzędowy, turbodoładowany, 6-cylindrowy, o mocy 243 KM przy 2 200 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa S6-90
Most napędowy: Raba 018.79, sztywny ze zwolnicami w piastach kół oraz blokadą mechanizmu różnicowego
Koła: 11.00-R20" - PR14, bieżnik uniwersalny
Załoga: 4 osoby
Zasięg działka głównego: 55 metrów
Zasięg działka pomocniczego: 30 metrów
Prędkość maksymalna bez obciążenia/z obciążeniem: 90 km/h / 60 km/h
Zużycie paliwa: 45 litrów/100 km
Autopompa Rodenbauer R120 N2 o wydajności 1 600 litrów/min
Zbiornik na wodę o pojemności 10 000 litrów

Serdeczne podziękowania dla druhów OSP Bełżec I za zgodę oraz pomoc przy przeprowadzeniu sesji zdjęciowej.
Wyświetleń: 505
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Autor: Sławomir Kołodziej


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Fotografie zamieszczone w Lubelskiej Galerii Transportowej są własnością ich autorów i są chronione prawnie na mocy treści ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83). Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania, wykorzystywania oraz publikowania w Internecie i innych mediach bez pisemnej zgody autorów.


 

c_r
c_bl c_b c_br
© 2015 Lubelska Galeria Transportowa; Kopiowanie, przetwarzanie, wykorzystywanie oraz publikowanie zdjęć w Internecie i innych mediach bez zgody autorów zabronione
Szablon zaprojektowany przez Best Gallery Designs NTChosting, modyfikacja własna