4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Poprzednie zdjęcie:
Jelcz M11 #2075 2012-06-27  
 Następne zdjęcie:
Jelcz M11 #2076 2009-01-06

Jelcz M11 #2076 2008-04-14


Jelcz M11 #2076 2008-04-14
Opis: 14 kwietnia 2008 - Lublin, ul. Kiepury.

Skrócona charakterystyka pojazdu:
11-metrowy autobus miejski klasy MAXI typu Jelcz M11 powstały w wyniku polsko-francusko-węgierskej kooperacji - wykorzystano kompletne kratownicowe podwozie Csepel 260.88 z centralnym umieszczeniem 6-cylindrowego silnika Raba D2156HM6U o mocy znamionowej 192 KM w pozycji leżącej oraz skrócone przez polskich inżynierów licencyjne nadwozie wykonane ze spawanych profili zamkniętych zunifikowane z modelem pr110U. W modelu M11 zastosowano węgierską 5-biegową manualną skrzynią biegów typu Csepel ASH-75.2, most napędowy o klasycznej budowie typu Raba 118.52 oraz radziecką sztywną oś przednią typu LIAZ A4. Wewnątrz pojazdu zastosowano siedzenia pasażerów o szkielecie rurowym obite dermą, z tyłu przedziału pasażerskiego znajduje się miejsce do przewozu wózka dziecięcego, bądź pasażerów w pozycji stojącej. Ściany boczne autobusu zostały obite laminatem imitującym drewno polskiej produkcji. Lublin należy obecnie do jednego z ostatnich miast eksploatujących tabor tego typu. W dużej mierze przyczyniła się do tego prostota wykonania konstrukcji, łatwość wykonania napraw bieżących, duża dostępność oraz niska cena części zamiennych oraz unifikacja większości komponentów z pojazdami typu Ikarus 280.26 oraz Jelcz pr110M/E/T/U dotychczas licznie eksploatowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie.

Podstawowe dane techniczne:
Wielkość: MAXI (3-drzwiowy)
Długość: 11 000 mm
Szerokość: 2 500 mm
Wysokość: 3 080 mm
Rozstaw osi: 5 400 mm
Średnica zawracania obrysowa: 21 500 mm
Masa własna: 9 200 kg
Masa całkowita: 16 000 kg
Miejsca pasażerskie ogółem: 100
Miejsca siedzące: 30
Miejsca stojące: 70
Wysokość podłogi: 920 mm
Szerokość drzwi: 1 200 mm
Usytuowanie silnika: między osiami
Silnik: Raba D 2156 HM 6U, Rzędowy, 6-cylindrowy
Pojemność: 10 350 dm3
Moc: 184 kW przy 2 200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 883 Nm przy 1 600 obr/min
Skrzynia biegów: Csepel ASH75.2, mechaniczna, 5-biegowa
Most napędowy: Raba 118.52
Oś przednia: LIAZ A4
Zawieszenie osi: pneumatyczne
Rozmiar opon: 11.00 R 20
Pojemność/Miejsca siedzące: 100/30
Wys. podłogi w I/II/III drzwiach: 970 mm
Lata produkcji: 1984-1990

Dane dotyczące danego egzemplarza:
VIN: 0245
Wyprodukowany: 1988
Wycofany: 2014
Właściciel: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - sp. z o.o. (1988 - 2014)
Zajezdnia: Zajezdnia Autobusowa Majdan Tatarski
Numery rejestracyjne:
LBA 2972 (1991-2004)
LU 74293 (2004-2014)

Linia nr 44: [Bohaterów Monte Cassino] - al. Kraśnicka - Zana - Bohaterów Monte Cassino - Armii Krajowej - Jana Pawła II - Nadbystrzycka - Narutowicza - Lipowa - Al. Racławickie - al. Długosza - Leszczyńskiego - Czechowska - Północna - Lipińskiego - al. Smorawińskiego - al. Kompozytorów Polskich - Elsnera - Choiny - [Paderewskiego]
Wyświetleń: 296
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Autor: Marcin Sokoluk


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Fotografie zamieszczone w Lubelskiej Galerii Transportowej są własnością ich autorów i są chronione prawnie na mocy treści ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83). Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania, wykorzystywania oraz publikowania w Internecie i innych mediach bez pisemnej zgody autorów.


 

c_r
c_bl c_b c_br
© 2015 Lubelska Galeria Transportowa; Kopiowanie, przetwarzanie, wykorzystywanie oraz publikowanie zdjęć w Internecie i innych mediach bez zgody autorów zabronione
Szablon zaprojektowany przez Best Gallery Designs NTChosting, modyfikacja własna