4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Poprzednie zdjęcie:
Jelcz M11 #2113 2017-01-20  
 Następne zdjęcie:
Jelcz M11 #2113 2017-04-14

Jelcz M11 #2113 2017-01-20


Jelcz M11 #2113 2017-01-20
Opis: 20 stycznia 2017 - Świdnik. Jelcz M11 pod terminalem lotniska Lublin Airport.

Skrócona charakterystyka pojazdu:
11-metrowy autobus miejski klasy MAXI typu Jelcz M11 powstały w wyniku polsko-francusko-węgierskej kooperacji - wykorzystano kompletne kratownicowe podwozie Csepel 260.88 z centralnym umieszczeniem 6-cylindrowego silnika Raba D2156HM6U o mocy znamionowej 192 KM w pozycji leżącej oraz skrócone przez polskich inżynierów licencyjne nadwozie wykonane ze spawanych profili zamkniętych zunifikowane z modelem pr110U. W modelu M11 zastosowano węgierską 5-biegową manualną skrzynią biegów typu Csepel ASH-75.2, most napędowy o klasycznej budowie typu Raba 118.52 oraz radziecką sztywną oś przednią typu LIAZ A4. Wewnątrz pojazdu zastosowano siedzenia pasażerów o szkielecie rurowym obite dermą, z tyłu przedziału pasażerskiego znajduje się miejsce do przewozu wózka dziecięcego, bądź pasażerów w pozycji stojącej. Ściany boczne autobusu zostały obite laminatem imitującym drewno polskiej produkcji. Lublin należy obecnie do jednego z ostatnich miast eksploatujących tabor tego typu. W dużej mierze przyczyniła się do tego prostota wykonania konstrukcji, łatwość wykonania napraw bieżących, duża dostępność oraz niska cena części zamiennych oraz unifikacja większości komponentów z pojazdami typu Ikarus 280.26 oraz Jelcz pr110M/E/T/U dotychczas licznie eksploatowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie.

Podstawowe dane techniczne:
Wielkość: MAXI (3-drzwiowy)
Długość: 11 000 mm
Szerokość: 2 500 mm
Wysokość: 3 080 mm
Rozstaw osi: 5 400 mm
Średnica zawracania obrysowa: 21 500 mm
Masa własna: 9 200 kg
Masa całkowita: 16 000 kg
Miejsca pasażerskie ogółem: 100
Miejsca siedzące: 30
Miejsca stojące: 70
Wysokość podłogi: 920 mm
Szerokość drzwi: 1 200 mm
Usytuowanie silnika: między osiami
Silnik: Raba D 2156 HM 6U, Rzędowy, 6-cylindrowy
Pojemność: 10 350 dm3
Moc: 184 kW przy 2 200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 883 Nm przy 1 600 obr/min
Skrzynia biegów: Csepel ASH75.2, mechaniczna, 5-biegowa
Most napędowy: Raba 118.52
Oś przednia: LIAZ A4
Zawieszenie osi: pneumatyczne
Rozmiar opon: 11.00 R 20
Pojemność/Miejsca siedzące: 100/30
Wys. podłogi w I/II/III drzwiach: 970 mm
Lata produkcji: 1984-1990

Dane dotyczące danego egzemplarza:
VIN: 0901
Wyprodukowany: 1990
Właściciel: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - sp. z o.o. (1990 - ...)
Zajezdnia: Zajezdnia Autobusowa Majdan Tatarski
Numery rejestracyjne:
LUC 408R (1990-1992)
LLA 3401 (1992-2007)
LU 0563F (2007-)

Linia nr 5: [Mełgiew] - Mełgiew 3 Maja - Lubelska - Jacków - Franciszków: Lubelska - Lublin Airport - Franciszków: Lubelska - Szkolna - Świdnik: Chemiczna - Maczka - Kosynierów - Racławicka - al. Lotników Polskich - gen. Góry - Sportowa - Żwirki i Wigury - Lotnicza - Mełgiewska - Kolonia Świdnik Mały - Metalurgiczna - Mełgiewska - al. Tysiąclecia - Wodopojna - Świętoduska - Bajkowskiego - Lubartowska - [Brama Krakowska]
Wyświetleń: 301
Ocena: 5.00 (2 głosów)
Autor: Sławomir Kołodziej


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Fotografie zamieszczone w Lubelskiej Galerii Transportowej są własnością ich autorów i są chronione prawnie na mocy treści ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83). Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania, wykorzystywania oraz publikowania w Internecie i innych mediach bez pisemnej zgody autorów.


 

c_r
c_bl c_b c_br
© 2015 Lubelska Galeria Transportowa; Kopiowanie, przetwarzanie, wykorzystywanie oraz publikowanie zdjęć w Internecie i innych mediach bez zgody autorów zabronione
Szablon zaprojektowany przez Best Gallery Designs NTChosting, modyfikacja własna