4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
   Następne zdjęcie:
Autosan H9-21 #16 2008-05-27

Autosan H9-20.41 #50 2012-12-15


Autosan H9-20.41 #50 2012-12-15
Opis: 15 grudnia 2012 - Lublin, Dworzec Transpedu.

Autobus międzymiastowi klasy MIDI o długości 10 metrów typu Autosan H9 przeznaczony do przewozu 41 (podtyp H9-21.41 oraz H9-20), bądź 39 (podtyp H9-21) pasażerów na miejscach siedzących. Konstrukcja autobusu wywodzi się z lat 60-tych, jest oparta na doświadczeniach zdobytych podczas współpracy Sanockiej Fabryki Autobusów z jugosłowiańskimi zakładami Sanos. Pierwsza seria prototypów ww. pojazdu została oznaczona jako Sanok 09. Zgodnie z wymogami ówczesnych regulacji prawnych autobus został wyposażony w uchylaną przednią klapę umożliwiającą adaptację na pojazd wojskowego pogotowia ratunkowego (załadunek rannych mógł być umożliwiony przez utworzony w ścianie przedniej otwór). Seryjne egzemplarze rodziny autobusów Autosan H9 zostały wyposażone w silnik Andoria 6C107 o mocy 138 KM, bądź S359 o mocy 150 KM. Do roku 1994 stosowano mosty napędowe, felgi oraz sztywne osie przednie produkcji Fabryki Samochodów Ciężarowych w Starachowicach, później zastąpiono je produktami FON Radomsko. Wewnątrz pojazdu zamontowano wygodne lotnicze siedzenia pasażerskie, ściany boczne oraz sufit autobusu został obity laminatem imitującym drewno. Obecnie autobusy typu Autosan H9 pomimo znacznego wieku nadal stanowią podstawę taboru eksploatowanego przez wiele przewoźników lokalnych oraz międzymiastowych ze względu na prostotę wykonania konstrukcji, łatwość wykonania napraw bieżących, dużą dostępność oraz niską cena części zamiennych oraz unifikacja niektórych komponentów z większością pojazdów produkcji polskiej.

Podstawowe dane techniczne:
Długość: 10000 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3150 mm
Rozstaw osi: 4700 mm
Masa własna: 8400 kg
Masa całkowita: 12500 kg
Miejsca pasażerskie ogółem: 51
Miejsca siedzące: 41
Miejsca stojące: 10
Wznios podłogi na zwisie przednim: 890 mm
Wznios podłogi na zwisie tylnym: 945 mm
Usytuowanie silnika: na zwisie tylnym
Silnik: ANDORIA 6c T107, Rzędowy, 6-cylindrowy, pionowy
Pojemność: 6540 dm3
Moc: 110 kW/150 KM przy 2600 obr/min
Moment obrotowy: 491 Nm przy 1600 obr/min
Skrzynia biegów: FPS S5-45, mechaniczna, 5-biegowa
Most napędowy: FSC Starachowice
Oś przednia: FSC Starachowice
Zawieszenie osi: Resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
Rozmiar opon: 10.00 R 20
Pojemność zbiornika paliwa: 145 dm3
Prędkość maksymalna: 87 km/h
Lata produkcji: 1980 – 2002
Wyświetleń: 1056
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Autor: Sławomir Kołodziej


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Fotografie zamieszczone w Lubelskiej Galerii Transportowej są własnością ich autorów i są chronione prawnie na mocy treści ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83). Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania, wykorzystywania oraz publikowania w Internecie i innych mediach bez pisemnej zgody autorów.


 

c_r
c_bl c_b c_br
© 2015 Lubelska Galeria Transportowa; Kopiowanie, przetwarzanie, wykorzystywanie oraz publikowanie zdjęć w Internecie i innych mediach bez zgody autorów zabronione
Szablon zaprojektowany przez Best Gallery Designs NTChosting, modyfikacja własna