4images logo
c_tl c_t c_tr
c_l
Poprzednie zdjęcie:
Jelcz M121M #2176 2012-12-06  
 Następne zdjęcie:
Jelcz M121M #2176 2013-02-05

Jelcz M121M #2176 2013-01-17


Jelcz M121M #2176 2013-01-17
Opis: 17 stycznia 2013 - Lublin, ul. Nowy Świat.

Skrócona charakterystyka pojazdu:
Niskowejściowy autobus klasy MAXI typu Jelcz M121M o długości 11 965 mm. Jednostkę napędową autobusu stanowi 6-cylindrowy rzędowy silnik MAN D 0826 LUH 12 o pojemności 6 871 dm3 oraz mocy 220 KM. W autobusach wyprodukowanych przed rokiem 1998 została zastosowana automatyczna skrzynia biegów typu ZF Ecomat 4 HP 500 pozbawiona nadbiegu, w późniejszych dostawach stosowano skrzynię biegów typu ZF 5 HP 500 wyposażoną w nadbieg o przełożeniu 0,83. W modelu M121M, podobnie jak w autobusach typu 120M wykorzystano most napędowy o klasycznej budowie typu MT 1032A. Poziom podłogi pomiędzy przednimi a środkowymi drzwiami wynosi 370 mm, zaś na zwisie tylnym 936 mm. Konstrukcja nadwozia została wykonana z zamkniętych profili stalowych, łączonych za pomocą spawania. Poszycie boczne oraz dach autobusu zostały wykonane z blachy nierdzewnej. Ściany przednią i tylną wykonano z tworzyw sztucznych. Wewnątrz pojazdu zastosowania siedzenia produkcji Astromal wykonane z tworzywa sztucznego, wyposażone w materiałową wkładkę.

Podstawowe dane techniczne:
Wielkość: MAXI (3-drzwiowy)
Długość: 11 965 mm
Szerokość: 2 500 mm
Wysokość: 3 021 mm
Rozstaw osi: 6 100 mm
Średnica zawracania obrysowa: 23 000 mm
Masa własna: 10 240 kg
Masa całkowita: 17 500 kg
Miejsca pasażerskie ogółem: 100
Miejsca siedzące: 32
Miejsca stojące: 68
Wznios podłogi na zwisie przednim: 370 mm
Wznios podłogi między osiami: 370 mm
Wznios podłogi na zwisie tylnym: 936 mm
Szerokość drzwi: 1 225 mm
Usytuowanie silnika: Tylne wzdłużne
Silnik: MAN D 0826 LUH 12, rzędowy, 6-cylindr.
Pojemność: 6 871 dm3
Moc: 162 kW/220 KM przy 2 400 obr/min
Moment obrotowy 850 Nm przy 1 600 obr/min
Skrzynia biegów: ZF 4 HP 500, automatyczna 4-biegowa
Most napędowy: JELCZ MT 1032 A
Oś przednia: JELCZ ON 65
Zawieszenie osi: pneumatyczne
Rozmiar opon: 275/70 R 22,5
Lata produkcji: 1995-2004

Dane dotyczące danego egzemplarza:
VIN: SUJM121ANS0000020
Wyprodukowany: 1995
Właściciel: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne - Lublin - sp. z o.o. (1995 - ...)
Zajezdnia: Zajezdnia Autobusowa Majdan Tatarski
Numery rejestracyjne:
LBF 1538 (1995-)
Autobus posiada nieoryginalny stalowy przedni zderzak przełożony z Jelcza M11, oryginalnie posiadał zderzak nowszej generacji wykonany z tworzywa sztucznego z prostokątnymi światłami zunifikowanymi z samochodami typu Łada 2107.
Oryginalne malowanie: żółto-czerwone z czerwonym pasem przechodzącym przez środek autobusu oraz powyżej linii drzwi

Przejazd techniczny w kierunku pętli autobusowej Inżynierska.
Wyświetleń: 1508
Ocena: 0.00 (0 głosów)
Autor: Sławomir Kołodziej


Autor: Komentarz:
Nie ma komentarzy dla tego zdjęcia

Fotografie zamieszczone w Lubelskiej Galerii Transportowej są własnością ich autorów i są chronione prawnie na mocy treści ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83). Zabrania się ich kopiowania, przetwarzania, wykorzystywania oraz publikowania w Internecie i innych mediach bez pisemnej zgody autorów.


 

c_r
c_bl c_b c_br
© 2015 Lubelska Galeria Transportowa; Kopiowanie, przetwarzanie, wykorzystywanie oraz publikowanie zdjęć w Internecie i innych mediach bez zgody autorów zabronione
Szablon zaprojektowany przez Best Gallery Designs NTChosting, modyfikacja własna